Site pictogram TOP Merkspecialist

Ford Kuga Problemen

Hoewel de Ford Kuga een solide auto is, hebben sommige mensen problemen met dit model. Het is belangrijk om deze problemen op te merken en direct te laten herstellen. De meest voorkomende problemen bij de Ford Kuga zijn: Een te snel verstopte dieselfilter, te hard rempedaal en lekkende olie. Gebroken koppelingsschijven en koppelingen zijn ook problemen die bekend zijn bij de Ford Kuga.

 

Kapotte Dieselfilter

Een van de grootste problemen die zich in uw Ford Kuga kunnen voordoen, is een kapotte dieselfilter. Dit is tegenwoordig een probleem met veel dieselauto’s, bij de Ford Kuga komt dit voor in auto’s die tussen 2008 en 2013 zijn geproduceerd. Dit probleem doet zich vooral voor bij dieselvoertuigen die korte afstanden rijden. Dit komt door het zogenaamde roetfilter. Dit filter dient om dieselvervuilende stoffen eruit te filteren zodat de V50 kan voldoen aan de nieuwe en strenge dieselnormen. Het probleem is dat er in dit filter, tijdens een korte rit, teveel vuil ophoopt waardoor het niet goed kan filteren. Na voldoende lange ritten zal dit probleem vanzelf verdwijnen, maar het is erg vervelend en het kan motorproblemen veroorzaken, dashboard waarschuwingslampjes en slechte prestaties. Het resultaat van een auto met dit filter is dat de diesel elke 50.000 kilometer nieuwe Eolys-vloeistof nodig heeft (de specifieke vloeistof die dit filter nodig heeft). Ook moet het filter elke 110.000 km of 6 jaar worden vervangen. Dit is een zeer duur proces, aangezien een zogenaamd DPF-filter niet hetzelfde is als een brandstoffilter. Een DPF-filter kost je al snel drieduizend euro.

 

Stug rempedaal

Gelukkig werd de Ford Kuga niet al te vaak teruggeroepen. De terugroepactie van de Kuga was alleen voor auto’s die vóór maart 2009 waren gebouwd. Het rempedaal kan erg zwaar aanvoelen omdat de hoofdremcilinder van het remsysteem niet goed werkt. Dit kan resulteren in een langere remweg dan normaal. Wanneer u een Kuga op het oog heeft, is het verstandig om te kijken of alles hier goed voelt. Het vervangen van de hoofdremcilinder kost tussen de vierhonderd en zeshonderd euro.

Benieuwd naar onderstaande problemen? Neem dan contact met ons op!

Ford Kuga PHEV problemen & Ford Kuga hybride problemen.

 

Dichtstbijzijnde garage

Mobiele versie afsluiten