TSI Volkswagen

TSI is een benaming in de autobranche die Volkswagen gebruikt wat staat voor TSI staat voor Twincharched Stratified Injectection.

De afkorting TSI van Volkswagen hebben te maken met wijze waarop een brandstofmengsel in de cilinder wordt gebracht. In deze motoren van auto’s wordt de brandstof door de carburateur in de aanvoerlucht naar de cilinders gebracht.

Werking Volkswagen TSI

De carburateur heeft een sproeier die afhankelijk van de stand van het gaspedaal een bepaalde hoeveelheid brandstof spuit. Deze nevel vermengt zich met de inlaatlucht en het in de cilinder gevormde mengsel wordt ontstoken door de vonk van de bougie. Dit verbrandingsproces is van cruciaal belang voor een efficiënte werking van de motor.

Dit is een andere wijze van het inbrengen van de vloeistof. De carburateur is vervangen door een elektromagnetische injector die de brandstof indirect of direct in de cilinders brengt. Bij de indirecte wijze is er één injector in de aanvoerlucht naar de cilinders of een aparte injector voor elke cilinder. Bij directe inspuiting heeft elke cilinder een eigen injector die de brandstof direct in de cilinder spuit. De injectoren zorgen voor een betere toevoer en hoeveelheid van het brandstof. Direct inspuiting zorgt voor een zeer nauwkeurige hoeveelheid, maar moet er een hoge druk van 2 bar uitgeoefend worden bij het inspuiten.

 

Nadelen van de TSI motor, maar ook van de 1.4 TSI turbo motor, die variëren van oplopend brandstofverbruik tot problemen met de distributieketting. Een hoog olieverbruik komt vaak voort uit een slechte kwaliteit van de olieschraapveren. Dit zijn de veren rondom de zuigers en zorgen ervoor dat er een laat olie wordt aangebracht bij de cilinderwand. Een anders probleem is een ratelend en/of slepend geluid bij de TSI motor. Met gevolg dat de motor begint te stotteren en inhoud bij het gasgeven.

Betrouwbaarheid TSI motor

De TSI motor van Volkswagen is een zeer betrouwde motor. Voor 2012 kende deze motor enkele klachten, zoals een hoog olieverbruik en distributieproblemen. Deze problemen zijn inmiddels verholpen, dus is de TSI motor over het algemeen zeer betrouwbaar.

Hoog olieverbruik TSI oplossen

Het hoge verbruik van olie wordt doorgaans opgelost door het vervangen van nieuwe schraapveren die dikker zijn dan de vorige, waardoor ze minder snel verstopt raken. Ook zullen de zuigers aangepakt moeten worden. Deze combinatie zullen voor een vermindering van het olieverbruik zorgen. U zult het verminderde olieverbruik niet vanaf moment één merken, want de veren moeten inwerken voor een optimale werking.

 

Stotterende motor 1.4 TSI

Een stotterende motor gepaard met vreemde geluiden komen vaak door problemen met de distributieketting. Ook het inhouden van kracht van de motor duid op een uit- of opgerekte ketting. Een opgerekte ketting zorgt voor problemen, omdat dit onderdeel essentieel is voor de werking van de motor. In de theorie is een ketting onderhoudsvrij, maar er komen gevallen voor waar deze vervangen moet worden voor een optimaal verbruik.

 

 

TSI Volkswagen kopen?

Dat kan bij de TOP Merkspecialist in Volkswagen! Zij zullen ten alle tijden voor u klaar staan met een passend advies.

TSI occasions

 

 

Heeft u vragen? Neem contact op met een van onze Merkspecialisten in Volkswagen!

TSI motor Volkswagen

 

Neem contact met ons op

Heeft u vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail bericht.

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×